Jak se nám výměna líbila

22.06.2014 19:44

V Pierrelatte se mi líbilo, je to hezké, tiché město. Výlety byly také moc hezké, dobře jste je zorganizovali. Nejvíc se mi líbil asi předposlední den, kde byl trh a ta malá říčka. Moje koresska byla moc milá, chtěla bych se k ní potom ještě jednou podívat. Prostě Francie byla super!!!!!!!!!!!!!!!!

Líza Rudaková

 

Na výměnném pobytu v Pierrelatte se mi líbilo všechno. Ale nejvíce asi Mornas, Nimes, krokodýlí farma, Avignon, úterní nakupování na trhu a ............................................... prostě všechno! Děkuji.

Kryštof Kosmák

 

Na začátku mě celkem překvapila jejich rodina, bydlení apod. Překvapila mě, ale že by to bylo příjemné překvapení, to myslím, že ne. Dost mě překvapilo, jak tam žijí, že i ta nejchudší rodina např. má k večeři předkrm i dezert. Že mají zahradu, na ní bazén, že mají celkem velký dům. Hodně věcí mě tam překvapilo, nejenom obecně o rodinách, ale i o té rodiny mé korespondentky. Co mi vadilo, no vlastně mi nic nevadilo, protože vím, že to je způsob jejich života a já ho nijak nezměním. Pár maličkostí mi tam trochu vadilo, ale to nebylo nijak vážné. Co se týče programu, ten se mi opravdu moc líbil. Myslím, že vedoucí zájezdu vybrala vhodná a dobrá místa a zájezd jsem si moc užila.

Emilie Alaxinová

 

Na tomto zájezdu se mi líbil celý program. :) Bylo to naprosto super. Nejvíce se mi asi líbil Mornas bylo to hezky podané. Pán, který nás tam prováděl, na sobě měl i to středověké oblečení (muselo mu být pěkné vedro :P). Dokonce nám ukázali i divadelní přestavení! Každý den na tomto zájezdu v sobě měl něco, co jiný ne. :) Také se mi líbil Pont d'Arc! Bylo to naprosto kouzelné. :3 Já osobně rozhodně děkuji za úžasný program. :)

Viky Georgieva

 

 

Mých jedenáct dní ve Francii jsem si užila. Našla jsem si spoustu kamarádů, poznala jsem spoustu nových francouzských slovíček, poznala jsem dějiny, architekturu, přírodu a francouzské zvyky v rodině.  Velice se mi líbil hrad Mornas, protože jsem se dozvěděla jak si střežili svůj poklad, čím bojovali a co jedli. Také se mi líbila prohlídka v muzeu nugátu, protože jsem nejenom viděla, ale i ochutnala pravý nugát. Dokonce nám i řekli recept, určitě si ho vyzkouším vyrobit doma. Nejméně se mi líbil zámek Grignan, protože jsem pánovi průvodci moc nerozuměla a viděla jsem toho málo.

Pobyt v rodině se mi velice líbil, protože jsem poznala nejenom nové úžasné lidi, ale také jsem se mohla dozvědět jak funguje jiná rodina. Mají velkou zahradu s bazénem a trampolínou, tak to byla pro mě veliká změna a moc jsem si to užila. Moc nových jídel jsem tam neochutnala, protože jsme tam jedli skoro to samé a hlavně hodně toustů, ale zato mi moc chutnal salát, který dnes budu doma připravovat rodičům.

Cestu autobusem do Francie jsem si také užila, protože jsem se těšila na rodinu a na výlety a na poznávání nových lidí, ovšem cesta zpátky nebyla tak výjimečná, protože jsme byli všichni smutní, že už odjíždíme. Naštěstí obě cesty utíkaly jako voda a byla velká sranda a pořád bylo co dělat. Na celý výměnný pobyt budu vzpomínat hodně dlouho s radostí. Moc děkuji, že jste nám to tak skvěle zorganizovali a děkuji ještě jednou všem učitelkám za trpělivost a statečnost, že to s námi vydrželi

Romy Voisinová

Za prvé bych vám chtěla poděkovat, že jste mě vybrala abych s vámi jela do Pierrelatte. Moc jsem si to tam užila. Bydlela jsem ve skvělé rodině, po kterých se mi moc stýská. Nejvíce se mi líbil Nimes, bylo to tam moc krásne a zajímavé, vlastně celý ten den i Pont de Gard, po tom horku a chození to bylo super. Nejmíň se mi líbil Grignan, byla jsem unavená a nedokázala jsem se soustředit na toho pána. A bohužel si pamatuji jen to, že jsem chtěla co nejdřive být doma. Take se mi nelíbilo město Allan, asi jsem ještě nebyla na chození a na takové horko připravená, bylo to strašný. Ale jinak se mi celkově zájezd moc líbil. S tou rodinou jsem v kontaktu, což je super. Říkali, že přijedou za námi do Prahy a já jsem pozvaná k nim domů. Doufám, že se to uskuteční co nejdříve .    

 

Diana Vardanyan

 

Pierrelatte je malebné městečko na jihu Francie, obklopené levandulovými poli. Vždycky jsem se chtěla podívat do Provence. Prostě miluji tu přírodu a vůni levandule a skutečně závidím lidem, kteří tam žijí. Konečně se tenhle rok naskytla příležitost, že pojedu na výměnný zájezd do této, podle mého názoru, nejhezčí části Francie. Měla jsem jet do rodiny, která bydlela nedaleko malého městečka Pierrelatte. Protože korespondentka vypadala sympaticky a ke všemu měla vlastní koně, tak jsem se tam od začátku těšila. Cesta autobusem nebyla nic moc, ale teď můžu říct, že to stálo za to. Bylo to úžasné! Rodina bydlela v malém domečku spolu se čtyřmi kočkami, které se jmenovaly Perle, Clochette, Fauve a Guimauve. Koně měla moje korespondentka ustájené u jejích prarodičů. Kromě koní tam měli i psa, obřího králíka, kočky, slepice a dokonce i nádherný velký bazén s výhledem na levandulové pole. Koně měli celkem dva, jmenovali se Bambou-to byl poník a L'Éclair-to byl normální velký hnědý kůň (nevím jaké plemeno). Moje korespondentka Oriane byla opravdu velmi milá, obětavá a usměvavá, stejně jako její rodiče a sestra Clara. O víkendu jsem měla také kromě jiných věcí tu čest poznat i zbytek její rodiny, když jsme v neděli jeli na slavnostní oběd k jejímu dědečkovi. Všichni byli neuvěřitelně hodní a vstřícní. A nejen rodina, ale i náš program mně velmi mile překvapil. Dělali jsme plno zajímavých věcí a skoro každý den se koupali, což myslím všichni v těch vedrech uvítali a užili si to. Co se mi z celého pobytu nejvíce líbílo, je velmi těžké říct. Hodně se mi líbila prohlídka pevnosti Mornas, protože byla opravdu zajímavá! Také jeskyně St Marcel byla nádherná. Zábavná byla i návštěva kozí farmy-dojení koz a vyrábění sýrů. Samozdřejmě i provencálské trhy jsem si velmi užila a hlavně utratila všechny peníze a nakoupila většinu dárků. Zkrátka to bylo moc fajn, užila jsem si to, byla to sranda a dalo by se říct, že jsem se i pocvičila ve francouzštině. Určitě vám i paní učitelce Ernstové a Turkové za to chci ještě jednou moc poděkovat!

 

Natálka Nesázalová

 

V Pierrelatte jsem si to velice užila musím říct, že to bylo o dost lepší než nějaká ŠvP. Chodili jsme na skvělé výlety. Např. Pont du Gard, Mornas, Pont d'Arc, poté jsme byli na velikém trhu kde to bylo také super, protože jsme měli 2 hod. rozchod. Rodinu jsem měla velmi dobrou, hodnou a velice sympatickou!!
Vařili velice dobře, ale jedli o dooost víc než já!!!!!!!! Paní učitelky na nás byly velice hodné, chtěla bych jim velice poděkovat za to jak se o nás staraly a jaký krásný a zábavný program si pro nás připravily

Sofie Allal

 

V Pierrelatte se mi nejvíc líbilo víkend, protože jsem byla s Marie-Lou. Z výletů byly nejlepší asi: muzeum tureckého medu, trh a hrad Mornas. Ještĕ se mi líbilo koupání.

Tamara Rybková

Na Pierrelatte se mi nejvíc líbil víkend. Na výletech hrad Mornas, trh, muzeum nugátu a také koupání.¨

Mariana Rybková

V Pierrelatte se mi hrozně moc líbilo! Bylo to lepši nez lyžák a škola v přirodě. Nejlepší byl pátek, jak jsme jeli na kozí farmu a dojili jsme kozy. Moc se mi libil i trh ve Vaison - mohla jsem si koupit, o čem jsem snila. Počasí bylo taky skvělý. Každý den bylo sluníčko, až na neděli. Jednim slovem Pierrelatte jsem si strašně moc užila, protože to bylo jako doma!!
Sofča Kozlova

Jak bych měla zhodnotit náš pobyt v Pierrlatte? Opravdu musím říct, že jsem si to náramně užila!V Pierrlatte to bylo skvělé . Třeba v Paříži to bylo fajn, ale já osobně zbožňuji malá městečka v přírodě. Pierrlatte je opravdu překrásné městečko na jihu Francie s velmi příjemnými lidmi, kteří si s ničím nelámou hlavu. Celkově pobyt byl podle mě velmi povedený. Počasí nám přálo už od samého začátku a náš program byl velmi bohatý. Našli jsme si nové přátele, poznali jejich rodiny a viděli jsme kousek Francie.Kdyby se mě někdo zeptal, jestli bych jela znova, ani na chvilku bych neváhala. Určitě mám v plánu se sem někdy vrátit, ať už se školou a nebo s rodinou. Chtěla bych hrozně moc poděkovat všem třem paní učitelkám, za to jaký nám vymyslely program a také jak se o nás dobře staraly. Nikdy na tenhle pobyt nezapomenu.
Anička Jirounková

Ve Francii se mi to moc líbilo, moje koreska byla hrozně hodná a rodina nápodobně!!!!!!!! Nejvíce se mi líbilo na trhu a v Mornas, ale nelíbilo se mi to v Grignan, protože jsem byla v tu chvíli hrozně unavená!!!! A chci poděkovat pani učitelkám za to, že pro nás vymyslely takový program!!!! A určitě bych se tam zase chtěla podivat!!!!!!!!!!!! BYLO TO SUPER!!!!!!!!!!!!!!! :D

Kristýna Záhorská

V Pierrelatte se mi moc líbilo, také jsem si to moc užila :3 Nejvíc se mi asi líbil hrad Mornas, levandule a to koupáni bylo príma. U korespondenta se mi libilo moc, i víkend. A také děkuju učitelům, kteří to s námi vydrželi a udělali tak úžasnej program :3

Aňa Petrukhina

V Pierrelatte se mi velmi líbilo... až tak trošku na jejich rodinu... byla příjemná... ale občas byly menší nepříjemnosti... nejvíce se mi libil Pont du Gard, kde bylo suprový koupaní. Velice jsme si to tam užili, teda aspoň já :) Pak se mi velice líbily trhy. O víkendu byla dobrá krokodýlí farma, bowling a kulečník do jedné do rána, kde jsem potkala Sofi a Vojtu. Chtěla bych velice poděkovat paním učitelkám, že s námi měly trpělivost.
Děkujeme

Sandra Bourdon