Středa 18. června

18.06.2014 12:20

Ve škole

Dnes jsme byli na hodině s Francouzi. Já jsem měla hodinu hudební výchovy, byla suprová, i když francouzští kluci dost blbli. Paní učitelka byla velice příjemná. Zpívali jsme písničku Oči černé.

Kristýna Záhorská

 

Byla jsem na matematice, zrovna opakovali zlomky. Moc jsem tomu nerozuměla.

Emilie Alaxinová

 

Ja jsem byla na hodině geografie a historie. Je to jeden předmet místo našich dvou: zeměpis a dějepis. Učili se i o české historii. Nebylo to tak špatné, ale větsině z toho jsem nerozuměla.

Anna Jirounková

 

la Petanque

Po první hodině, kterou jsme měli s korespondenty jsme šli hrát petanque. Hráli jsme v parku pod platany, který byl hned vedle školy. Rozdělili jsme se do skupinek po třech a každe družstvo dostalo barevný míček, který se nazývá le cochonet (prasátko), a čtyři koule na petanque. Koule se nesmí pomíchat, protože nám je půjčily francouzské rodiny a ty si je velice cení. Pravidla hry: prasátko se musi hodit nejmene 6 a maximálne 10 metrů daleko a poté každý hráč hazí dvěma koulemi co nejblíž k prasátku. Hraje se do třinácti bodů. Každý hraje s každým ve skupince. Vítězové skupin hrají proti sobě, dokud neznáme absolutního vitěze. Nejlepšim hráčem se stal Kryštof Kosmák, na druhém místě se umístila Líza Rudaková a na třetím Denisa Salačová. Pro prvních dvanáct byla připravena malá odměna :)

Varvara Mironova

 

Přijetí na radnici Pierrelatte

Po pikniku jsme šli na radnici. Tam nás přivítali paní, která má na starost školství a kulturu a další lidé z radnice. Pohostili nás džusy a sušenkami a předali nám a učitelkám dárky. Poté jsme se šli podívat do sálů, kde se konají shromáždění. Také nám pán vysvětlil, že existují dětské shromáždění a zrovna takové shromáždění se koná dnes. Poté jsme se ještě podívali na archeologickou výstavu a šli jsme zpátky ke škole. Tam jsme si dali do autobusu své kufry a rozloučili jsme se se svými korespondenty. Všichni byli hrozně smutní a někteří i brečeli (byla jsem to samozřejmě já). Poté jsme odjeli do Prahy.

Líza Rudaková